Företagarnas bedömning av tillgänglighet inom serviceområdet (skala 0-100).
Företagsklimat - Tillgänglighet
Företagsklimat enl. ÖJ (Insikt) - Totalt - Tillgänglighet, NKI (Nöjd-Kund-Index)

Kommentar
Företagarnas upplevelse av tillgängligheten har ökat de senaste åren. Under år 2022 och 2023 genomfördes fortbildningsinsatser för Stab och Samhällsbyggnadsavdelningen gällande service och bemötande, "Inte bara trevlig" med workshops och e-learningmoduler.
Under 2022-2023 påbörjade Bygglov projektet Bygglovsexpressen. Syftet med projektet var att komma närmare medborgaren, öka tillgängligheten, särskilt för den grupp som har det svårare att ta sig till kommunhuset, att skapa fler kontaktytor, vara tillgängliga för andra som går i byggtankar osv., men även effektivisera arbetet genom att hantera på plats vissa enkla och rutinartade ärenden som går att besluta direkt.