Gå direkt till sidans innehåll

NKI- Bemötande, Index

Nyckeltal PHU. 8.3. 3

Insikt är en servicemätning av kommunernas myndighetsutövning. I första hand mäts servicen för företagare men kan även mäta nöjdhet hos våra kommuninvånare, ideela föreningar och offentliga organisationer. Enkäten innehåller frågor som undersöker nöjdhet med sex serviceområden, ett av dessa områden är bemötande.

Gradering 0-100
80 eller högre: mycket högt
70 till 80: högt
62 till 69: godkänt
50 till 61: lågt
50 eller lägre: mycket lågt

Medborgarnas bedömning av bemötande vid kontakt med tjänsteperson i kommunen, 0-100

Datakälla: Insikt
Trend:
Utvecklingen går åt rätt håll Utvecklingen går åt rätt håll
Senaste värdet:
75 (2022)

Kommentar

Nöjdhet gällande serviceområde bemötande visar att kommunens invånare upplever ett gott bemötande. Senaste mätningen visar ett resultat på 75 (1-100).

Ansvarig organisation
  • Kommunstyrelsen
Uppdaterad: 2024-09-08