Gå direkt till sidans innehåll

Företagsklimat enl. ÖJ - Tillgänglighet

Nyckeltal PHU. 8.1. 1

Företagarnas bedömning av tillgänglighet inom serviceområdet (skala 0-100).

Företagsklimat enl. ÖJ (Insikt) - Totalt - Tillgänglighet, NKI (Nöjd-Kund-Index)

Rad-id Mätområde Datum Värde

0

Vellinge

2015

76,1535

1

Vellinge

2016

64,8137

2

Vellinge

2018

68,3504

3

Vellinge

2019

75,71

4

Vellinge

2020

76,1062

5

Vellinge

2021

75,7162

6

Vellinge

2022

73,1333

7

Vellinge

2023

73,9112

8

Riket

2012

70,0748

9

Riket

2014

71,753

10

Riket

2015

72,5378

11

Riket

2016

71,924

12

Riket

2017

71,2737

13

Riket

2018

72,3854

14

Riket

2019

73,6358

15

Riket

2020

74,5385

16

Riket

2021

74,6963

17

Riket

2022

75

Datakälla: SKR via Kolada

Kommentar

Under år 2022 och 2023 har fortbildningsinsatser för Stab och Samhällsbyggnadsavdelningen gällande service och bemötande genomförsts. "Inte bara trevlig" med workshops och e-learningmoduler.

Under 2022-2023 har Bygglov påbörjat projektet Bygglovsexpressen. Syftet med projektet är att komma närmare medborgaren, öka tillgängligheten, särskilt för den gruppen som har det svårare att ta sig till kommunhuset, att skapa fler kontaktytor, vara tillgängliga för andra som går i byggtankar osv., men även effektivisera arbetet genom att hantera på plats vissa enkla och rutinartade ärenden som går att besluta direkt.

Företagarnas upplevelse av myndighetsutövande tjänstepersoners tillgänglighet är något sämre trots fortbildningsinsatser kring "Service & bemötande" där tillgänglighet ingått.

Ansvarig organisation
  • Kommunstyrelsen
Uppdaterad: 2024-09-08