Gå direkt till sidans innehåll

NKI- Översikt- helheten

Nyckeltal PHU. 8.2. 3

Insikt är en servicemätning av kommunernas myndighetsutövning. I första hand mäts servicen för företagare men kan även mäta nöjdhet hos våra kommuninvånare, ideela föreningar och offentliga organisationer. I undersökning ställs frågor kring hur nöjd man upplever kontakten med kommunen.

Gradering 0-100
80 eller högre: mycket högt
70 till 80: högt
62 till 69: godkänt
50 till 61: lågt
50 eller lägre: mycket lågt

Invånarnas sammanfattande mått (0-100) på den totala nöjdheten av kommunens myndighetsservice (år)

Rad-id Datum Värde

0

2020

67

1

2021

62,4

2

2022

68,8

3

2023

71,3

Datakälla: Insikt

Kommentar

Kommuninvånare förtjänar den bästa möjliga kommunala service. Undersökningen visar att kommuninvånare upplever en hög service. Kommunens resultat har ökat från 67 (2020) till 71,3 (2023).

Ansvarig organisation
  • Kommunstyrelsen
Uppdaterad: 2024-09-08